torsdag 15 september 2011

12 grader......

Tjena! Precis hemkommen från varm choklad med Jenny på Starbucks, och det behövdes kan jag säga. Herregisses, vad har hänt med vädret här egentligen? Igår så var det väl en 23 grader vid den här tiden och nu så visar termometern ...12! Och just idag beslutade jag mig för att trotsa air condiationen hemma och bära shorts, vilket oftast passar betydligt bättre till vädret ute. Men nej , idag var inte dagen för det! Definitivt det kallaste sen jag kom hit, tror inte ens vi haft en dag under 20. Tyckte jag hörde att det var en kallfront från Canada som hade kommit in så antar att det är förklaringen. Men sjukt i alla fall, minst en 10-15 grader kallare idag än vad de har varit övriga dagar här sen jag kom hit! Men på något sätt så känner man sig mer som hemma nu! ;)

Och dagen har väl varit ungefär som föregående dagar denna veckan. Släpade mig även idag till gymmet för lite bootcamp, sprang 30 min på löpbandet och sedan så hade jag fått nog. Men all tränig är bättre ingen, så man får tänka! Och eftersom att barnen ej har några aktiviteter idag så har vi bestämt oss för att torsdagar ska vara BBQ- dag här! Skulle egentligen ha det imorron, fredag ju! Men de hade båda aktiviteter då så vi fick flytta bak det till idag, torsdagar, istället! Och snacka om bra beslut! Trots att det faktiskt var skitkallt att stå och grilla just idag, så typiskt. Jäklar vad gott det var, var nog något av det godaste jag ätit sedan jag kom hit! Grillade i alla fall 2 Angus bitar, stek, och kyckling! Kokade sedan potatis som jag sedan la på grillen i folie tillsammans med smör och kryddor. Ja, svårt att förklara men det var fantastiskt gott! Grillat och potatis! <3 Hint till er i Sverige, njut av potatisen och den svenska maten!

Nu visar klockan på för mycket, nighty friends! :)




Retro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar