tisdag 13 september 2011

Turn it around with another round

Tjo! Ny vecka och nya tag! Även om det iof redan är tisdag. Måndagen spenderades som vanligt med att skjutsa barnen till skolan, hänga runt hemma ett tag och skypa med familjen, och sedan vid 3 hämta dem igen. Är så skönt att ha de där 6 timmarna mitt på dagen bara för sig själv. Kvalitetstid det! hehe. På eftermiddagen/kvällen så var de bjudna på kalas hos en kompis så blev att jag hängde där och hjälpte dem med läxorna lite, innan vi drog hem igen och jag var off för dagen.

Beslutade mig för att gå en sväng, tänkte testa och se hur lång tid det tog att gå till skolan från huset, och jag måste ännu en gång säga att jag fick en dålig ide. Var redan lite halvmörkt då jag gick men när jag kom halvvägs till skolan så blev det verkligen bäckmörkt. Här så blir det inte bara mörkt utan bäckmörkt ärligt talat! Och orsaken till detta är ju, som jag nämnt innan, att de knappt har några lyktstolpar här överhuvudtaget! Kändes extra idiotiskt igår då det ligger ca 1000 löv och grenhögar längst med vägarna här. Alla familjer har nämligen lagt ut nedfallna grenar och löv från orkanen på gatan utanför deras hus. ( Tror att de har uppmanat folk till detta eftersom att någon ska komma och hämta det, men jag har minsann fortfarande inte sett några framsteg med detta) Så jag gick typ några steg och sedan oppps, en grenhög! Några steg till, opps! Livfarligt, även då man kör!

Då jag väl var hemma igen så kom Gesa och hämtade upp mig. Sedan så drog vi till Staris, ( Lines påhitt) där vi mötte en kille, Michael, som hon flög hit med. Och han hade varit så snäll och bakat en kaka så det slutade med att vi satt på en bänk i byn, åt kaka och snackade om aliens och andar. Intressant måndag! :)

So long!




1 kommentar: