tisdag 13 september 2011

Walking gets boring when you learn how to fly.

Tjenatjena! Sitter här nu, klockan 8, med tunga ögonlock och kollar på Miss World. Och nu så kan vi konstatera att Sverige ej kom med i top 16, synd. Men nej, vet inte varför jag kollar på det ens. Och med amerikanska kommentatorer tom!? Men jag antar att det är för att det sänds på min favoritkanal, E-channel! haha

Annars då, lämnade barnen på skolan och drog sedan direkt till ShopRite imorse! ( ja, jag har stavat fel till min favoritaffär hela tiden, ShopRite ska det ju stavas!) Låter dock vettigare med Shopright...Väl där så handlade jag lite, och vill ni ha ett bra exempel på hur billigt vissa saker är här i staterna? Jag köpte rakhyvlar, tandkräm, mascara ( maybelline för ca 130:- i Sv) 2 bagels och en munk för 17 dollar! Alltså typ 110:-! Om ändå maten och sminkprodukter hemma var lika billiga! Och bensinen, den ska vi ju inte ens prata om. Drog sedan hem och käkade favoritfrullen samtidigt som jag verkligen försökte ta tag i det här körkortet. Banne mig, nu ska det pluggas så jag har det ur världen sen! Gick sedan ner förberedde maten, blev köttbullar & potatis. Så gott var det! Har väl aldrig gillat bara kokad potatis så värst innan, men nu när man är här så smakade det exakt som hemma och jättegott! Försökte mig också på en brunsås men det gick i stöpet så fort som jag såg vilka ingredienser vi hade hemma. Men som sagt, sjukt gott med lite husmanskost!

Gick föresten till skolan då jag skulle hämta upp barnen idag. Vi hade kommit överens om det innan barnen och jag och det var riktigt skönt! Var dock, inte för att klaga, sjukt varmt! Grekland värme typ. Så ett bad efter den promenaden hade inte varit helt fel. Men som sagt, man skall icke klaga. Och jag tror att det skulle komma in ett lågtryck här senare under veckan. Skulle väl bli runt 60-70 f då, runt 20 C?

Skjutsade sedan barnen till diverse aktiviteter och sedan så var jag off för dagen, nästan i alla fall. Beslutade mig för ytterliggare en runda, betydligt tidigare den här gången dock! Kände nämligen att kroppen började reagera allt för hårt på vanlig fysisk aktivitet som att gå ner för trappan typ. Har ju haft ett träningsuppehåll nu på 3-veckor pga av att jag varit lite sjuk. Och när man inte tränar här så rör man ärligt talat inte på sig ett dugg. Man går verkligen ingenstans här, det är bilen som gäller. Och det känns i kroppen efter ett tag. Kroppen mår definitivt betydligt bättre då den får daglig motion. Så sant så. Så jag gick en bra sväng kring kvarteret. Gick bland annat förbi ett hus där ngt av barnen övade på sin saxofon, trevligt,trevligt! Och så hade jag en väldigt irriterande glassbil som roligt nog skulle ligga gatan bakom mig under nästan hela rundan. Glassbilen här spelar också en ännu mer irriterande låt än den där hemma, nämligen en låt som är med i musse piggs äldsta avsnitt. Tror att de vevar på en låda och så spelas den låten? Men trots det så var det skönt att gå en sväng!

Nu ska jag kolla på den nya serien Ringo, med Sarah Michelle Gellar, innan sängen kallar! Verkar riktigt bra!

So long!

Dagens tilltugg, strösselmunk! Amerikanska mataffärer in my <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar