onsdag 28 september 2011

Jag reste en lång väg, från en annan plats och tid.

Hej! Hoppas allt är fint hemma bland höstlöven! Idag så såg jag dock en himla massa löv på marken framför gymmet, antar att vi går mot höst här med även om man inte känner av det i luften. Är la en 21 grader ute nu vid halv 12!

Onsdagkväll är det också här nu men det känns ärligt talat mer som fredagkväll! Det är ju nämligen Rasashana här nu, det judiska nyåret, så både föräldrar och barn är hemma torsdag-fredag! Så imorron så jobbar jag bara ngn timme mitt på dagen och sedan är jag ledig, grymt skönt! H-pappan frågade mig om vi i Sverige också var lediga från skolan dessa dagar, men hmm nja svarade jag. Vet inte ens om jag någonsin läst om Rasashana i de svenska skolböckerna. Men jag tror väl knappast att någon av de svenska skolungdomarna skulle klaga om vi införde denna ledighet i Sverige också, jag hade inte det iaf! ;)

Onsdagen då, skjutsade barnen till skolan och stack sedan till the Y, gymmet, där jag faktiskt inte mötte upp Line utan körde lite cardio i min ensamhet. Och samtidigt som jag sprang så kollade jag på ett program på animal plannet om en kvinna som räddade och födde upp vargar. Är nog mitt drömjobb att få arbeta med djur på det sättet! När man blir pensionär en dag kanske..

I alla fall så stack jag sedan hem för att fixa tvätten & käka gröt och ägg, sedan körde jag till Good year där de skulle fixa däcket på bilen. Jo, om jag inte nämnde det så fick jag punka när jag skulle köra hem tjejen och hennes kompis i måndags, skitkul! Ska nog ge lite choklad till grannen som så snällt hjälpte mig med reservdäcket. Pluggade lite till körkortet, passande nog, och sedan drog jag hem för att kolla färdigt på air force one, som jag lånat. Klassiker ju! Hämtade sedan barnen men de var bara hemma med mig 2 timmar eftersom att de skulle äta middag med släkten, så vid 5 var jag off idag, vek tvätt och vid 9 så stack jag för att möta upp Line i gymmets simhall! Var så himla skönt att köra några längder, verkligen avkopplande träning, simning!

Nej, nu avrundar jag och kryper till kojs, trots att jag får sovmorgon imon. Finns ärligt inget bättre än att sova efter träning!

Puss!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar