fredag 9 september 2011

TGIF!

Hejsan där hemma i stugorna! Fredag här nu, eller ja en 20 min till i alla fall, och det är något jag verkligen inte tackar nej till! Älskar fredagskänslan. Man har en hel helg framför sig, man kan unna sig något extra gott och man vet att man får sova ut de närmsta dagarna. Lätt bästa dagen!

Denna fredagen så steg jag som vanligt upp med tuppen vid 7 för att fixa barnen inför ännu en skoldag. Kör dock inte från huset förrän typ halv 9 vilket är sjukt skönt. Riktigt härligt att kunna käka frukost framför tv:n, ja den står allid på vid måltiderna här, och bara relaxa lite på morgonkvisten tillsammans med barnen. Okej, så himla länge blir det inte, men jag kan inte komma ihåg en ända morgon då jag hade tid till detta under gymnasietiden! Eller jo, då jag började senare och hade tillgång till bil visserligen. Men ja, ändå. Tid på morgonen är alltid värt lite extra sådär. Skjutsade barnen till skolan, som ligger en bra 2-3 minuter från huset och upptäckte att flaggan stod på halvflagg. Inte en trevlig syn då flaggstången är på en skola, men mamman här berättade att det antagligen var för att hedra offren i 9/11. Förklarar ju varför i alla fall.
Glassade sedan hem till Line med brillorna på och musiken på högsta, var nämligen ( för första dagen på länge) strålande sol och skitvarmt här idag. Skönt måste jag säga, har saknat att köra med fönstret nere och dunka plåt! Line och jag drog sedan till IHOP för en traditionell amerikansk frulle, pankakor med sirap! Men jäklar vilket gammeldags ställe! Som allt annat här i staterna så var det sjukt retro, ska skriva ett inlägg om det senare! Vi åt, tror det var 1500 kalorier allt som allt eftersom att det tom stod i menyn under det man beställde.( Inte så smart då de flesta rätterna innehöll 900 kalorier eller uppåt kanske, men ja. Lite cred får de väl ha för att de tänkte på att skriva det.) Och sedan så drog vi till Menlo mall som låg en 25 minuter här ifrån. Tack o lov så körde Line, jäklarrr vilken väg den kära gps:en tog. Väl där så gick vi omkring en stund, bland annat på H&M som är är riktigt roligt att kika i eftersom att det påminner om Sverige! :D Kikade runt en stund och drog sedan hem igen, jobbet kallade som sagt. Skjutsade barnen till deras olika aktiviteter och drog sedan och köpte lite fredags gottis på shopright. Bästa mataffären här om jag ej nämnt det!

Spenderade sedan kvällen med Line i city. Blev en bagel och massa snack, skön fredag! :)

Hare fint! <3



Ring inköpt idag!



Blev munkar till fredagsfika idag, färska, frasiga och alldeles alldeles underbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar