lördag 17 september 2011

New York, New York!

Tjena! :) Hur är läget hemma då? Hoppas på finfint! :) Fredagen igår gick fort måste jag säga. Körde bland annat ett hårt gympass med Line på dagen, stack hem och grillade kycklingfile som jag sedan hade till lunch. Sedan jag fick igång grillen i torsdags så kunde jag helt enkelt inte motstå att grilla igen, var nog på topp 3 av de godaste jag ätit sen jag kom hit! Hämtade sedan barnen och skjutsade dem till diverse aktiviteter, fredagar är värst alltså! De har seriöst aktiviteter non stop då! Först har den ena en aktivitet, när den slutar börjar den andras, när den slutar börjar en annan aktivitet för den andra, osv osv. Okej, det där lät inte helt enkelt, men jag ni fattar principen. Jag är helt förvirrad när jag väl är off och tar helg! haha.

Stack sedan direkt efter jobbet till Panera där Jenny, Line och Sara väntade! Vi käkade god middag, älskar deras tomato soup in a bread bowl, godast! Och jag fick en gratis sak där för andra gången i rad, de måste älska mig! Nej, men förra gången så beställde jag, glömde att beställa en dricka så gick fram och ställde mig i kön igen, när jag kom fram så sa de bara " don't worry about it" och gav mig en gratis dricka! Sen igår så fick jag min brownie gratis pga att de råkat ta för mycket betalt av mig, så fick tillbaka pengarna och fick brownien på köpet! Min blogg blir verkligen intressantare och intressantare för var dag som går. hehe. Men man ska ju vara tacksam för det lilla! ;) Stack sedan till Staris där vi satt och snackade med några nya au pairer som kommit hit.

Och vad har hänt idag då, jodå, full in, New York! Stack in dit med Line för att träffa Ellen, hennes vän från orientation! Var ett väldigt roligt besök i stan måste jag säga! Och jäklar vad vi har gått, benen är inte lite möra just nu. Besökte i alla fall ground zero, där twin-towers brukade stå, china town och little Italy! Sprang också in i en demonstration vilket def var en första gången någonsin! Trodde först att de skrek " Austria, Austria" men då vi såg hur alla var klädda så uteslöt vi det ganska så snart. Efter en stund så kom i alla fall Ellen underfund med att de faktiskt skrek " Who's street, our street" Var en demonstration mot kapitalism, eftersom att vi ju befann oss i närheten av Wall street! Var en upplevelse!

Såg också en kändis, eller är 95% på att vi såg han, nämligen Simon Huck från E-showen CommandPR! :D Uppdrag spota en kändis is officially over! Eller nej, jag är förtusan 100 på att det var han, eftersom att jag såg att han faktiskt var i NYC idag!

Stack sedan hemmåt, tog tåget till Newark. Missade tåget tillbaka till Westfield så jag och Line blev sittandes där hela lördagkvällen! Nejdå, bara en timme eller så, sedan var vi på banan igen! Stack hem och köpte lite godis och nu så sitter jag på rummet, snäppet utmanglad! Så nu blir det definitivt lite skön sömn!

G'night! :)


Hängde på trappan @ Times square!



Line! :D


@ Flavaboom! Ett måste om man besöker NYC enligt mig! Yogurt-stället jag berättade om som har självservering! Världens godaste! Kan ni gissa vilken som är min tros? ;)


Grond zero.


Nya world trade center, enormt!


Glada tjejer, Line & Ellen!



Till minne av 9/11.


Var tvungen. .


@ China town!


Blev pasta i little Italy till lunch! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar