torsdag 22 september 2011

När det inte kommer som man vill, får man ta det som det kommer.

Godkväll! Nu känns det seriöst som att något vred upp temperaturen med en 15-20 grader. Klockan är nu kvart över 10 och termometern visar 23 utanför fönstret! Har gått och svettats hela dagen, tror vi haft en 25-30 grader. Sjukt eftersom att förra veckan så var det verkligen kallt höstväder, ni vet 7 grader på morgonen, disigt och dant. Och nu så måste vi sätta på air conditionen igen. Vädret är lite förvirrat, typ sommar, nej höst, nej sommar! hehe

Dagen idag har i alla fall varit all in, jag är helt slut! Vaknade och skjutsade barnen till skolan. Körde till gymmet, glömde kortet hemma så fick köra hem igen. körde dit igen och mötte en Line som nästan var färdig gymmad. Körde ett ganska så hårt pass, duschade där och stack sedan till biblan för att lämna tillbaka mina filmer. Stack sedan till ShopRite för att handla lite till familjen. Jag brukar erbjuda mig att göra det för att det är så kul att handla här! hehe. Körde sedan hem för att tvätta några tvättar, städa köket för att överaska fam ( snällt va?) Och för att marinera köttet inför BBQ:n.Vi har ju som sagt infört BBQ-thirsday här! Gick sedan till skolan för att hämta barnen och på vägen hem så gick vi inom en himla massa hus för att sälja popcorn. Killen här är nämligen en boy scout, så vi sålde för dem! Tror vägen hem tog en timme eller ngt. Grillade sedan, samma som förra gången, potatis i kryddor och smör samt Angus- kotletter! Och det blev så gott! Jag känner mig verkligen inte lika bortskämd som hemma här med god hemlagad mat, det är en lyx säger jag bara! Efter middagen hämtade vi upp mamman och då hon drog iväg på bio så åkte jag och barnen till biblan för att läsa lite, skönt faktiskt! Och nu ligger barnen och snusar jag och är off, slut som sagt!

Så jag avrundar här, men imorron är det fredag! taggaa!
Puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar