tisdag 2 augusti 2011

1 månad på andra sidan!

Hi my beloved friends! I've decided only to write in english since I feel that im loosing my english when Im writing in swedish all the time! Nja, just kidding. Men nu känns det faktiskt som att jag kommit in i språket bra! Kommer på mig själv med att säga, " no, maybe late" eller " hm, what should I do" Så fult är det, men jag antar att det bara kommer bli värre.. haha! Tycker det är så komiskt när man pratar svenska och sedan slänger in några engelska meningar här och där, då man inte kommer på dem på svenska, jag hoppas i alla fall inte att jag tar mig till den nivån!

I alla fall, 1 månad i USA idag! Och det är faktiskt helt sjukt! Kan inte fatta det. Men samtidigt känns det som att det var riktigt längesedan jag sade hejdå på flygplatsen och lämnade Sverige. Går inte riktigt att beskriva hur det känns förutom att jag ändå tycker att denna tiden har gått otroligt fort! Och när jag tänker på Sverige och folket där hemma så känns det lite som att vi lever i två separata världar, min värld och den där hemma. Det känns så otroligt avlägset men samtidigt nära, eftersom att det ju också var min värld för bara en månad ( och en dag) sedan. Känns också konstigt att förklara livet här och situationen, det är på något sätt något man själv måste uppleva tror jag.

Sitter förövrigt här och chillar på rummet. Har några " trädkillar" här som skulle fälla några träd i trädgården så jag var tvungen att stanna hemma. Men jag klagar inte så jättemycket, det är riktigt komiskt att ligga och lyssna på vad de säger här ute. " Auch, I just hit my head" "Are you okey?" " Could you pass me the saw! "That looks good Carlos!" Haha! Det konstigaste var dock vad en av dem sa när de precis kom hit " wow, thats the biggest tree I'v seen" Okej, vi har ett riktigt maffigt träd här utanför men så stort är det inte? Och jag menar, de jobbar ju som " trädfällare, de borde ju ha sett betydligt större, eller? Jaja, han kanske var en nybörjare!

Kom också på att man kan misstolka min rubrik lite men ja, you get it!

Ha det!

Yes, maten idag då! Nä, en litet mellanmål bara, Grekisk yogurt med jordgubbssmak och med jordgubbar i botten, inte fel det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar