torsdag 11 augusti 2011

Chokladbollar!

Tjena! Blir ett väldigt sent blogginlägg idag men vad gör väl det. För er så är det ju ett väldigt tidigt inlägg! ;) Vaknade imorse till skinande sol och en helt blå himmel, vilket det varit nästan hela dagen idag, så skönt! Har dock inte varit stekhett utan väldigt behagligt. Kunde till och med sola lite idag på förmiddagen, sjukt gött med lite bränna! :)

Lyckades klämma in ett zumbapass och skype med familjen idag också! Som vanligt så roligt att se och prata med familjen. Blir lättare att hantera hemlängtan då. Tycker dock det är lika sorligt varje gång jag hör Honey skälla i bakgrunden då jag säger mitt första " Heeeeej" Då tror hon ju att jag är hemma och springer och letar efter mig. Hjärtesorg på hög nivå!
Känner också av träningen på det sättet att jag har konstant träningsverk. Ont i lårmusklerna, varenda jäkla dag! Vaknar med det, somnar med det. Men, det blir väl också bättre efter ett tag förmodar jag. Gud, jag hoppas det. Att sitta på huk finns nämligen inte på kartan i nuläget.

Annnars så kom barnens mormor, moster och kusin på besök idag! De kom dock jäkligt tidigt, typ en timme innan barnen skulle hämtas. Så det var bara jag och dem i huset! haha. Men de var trevliga så det var helt okej. Hade dock planerat att göra tacos men den planen gick helt i stöpet. Mormorn hade med sig många matkassar fulla med ost, köttfärs och tomatsås, hon skulle nämligen laga köttbullar i tomatsås och lasagne! Så jag fick lägga ner mina tacos planer och låta henne sköta käket. Men det gjorde ingenting för det var otroligt gott! Italienskt går inte av för hackor banne mig! Efter maten så bjöd vi dem på chokladbollarna som vi gjorde igår, och vilken hitt det blev! :D Både hos mina kids, kusinen och de vuxna. Svenska kakor går inte av för hackor de heller inte! Efter maten så stack jag till Starbucks för att träffa Jenny, som tror det eller ej bor i Ljungby! Hur stor är chansen för det!? En tjej från ljungby och en från älmhult (näs) möts på andra sidan atlanten i Westfield, New Jersey. Väldigt liten skulle jag säga! Antar att världen är mindre än man tror. Var en riktigt bra avslutning på dagen i alla fall! :)



Här har ni våra efterlängtade chokladbollar! Blev dock ett himla krabb med ingridienserna trots allt. Sprang in på ShopRite lite snabbt för att köpa vaniljsocker och kockosflingor/ pärlsocker. Tror ni att de har något av det? Nopp. Vanlijsocker existerar inte här, förutom på IKEA, och kockosflingorna såg ut och smakade som de man får i Bountychokladet! Ni ser ju själva hur resultatet blev! Smakade inte heller som " vanliga svenska" eftersom att kakaon var sötad, anväde vanliljextrakt istället för vaniljsocker etc. Men de blev omtyckta och uppskattade vilket ju ändå är huvudsaken! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar