tisdag 9 augusti 2011

When the sun goes down it rises somewear else

Tjenare! Klockan är 18:22 här, vilket betyder 0:22 I Sverige. Alltså är det onsdag hos er nu! Undrar när man vänjer sig vid detta, tycker fortfarande det är riktigt konstigt. Men så klart, då det är solnedgång någonstans så är det soluppgång någon annanstans. Solen slutar ju aldrig att skina och världen aldrig att snurra! :)

Yes, så kväll här nu och jag har precis lagat till ännu lite mer gröt! Det är ju i stort sätt det ända nyttiga jag äter så passar på att äta så mycket jag bara kan! Gröten blir godast om man gör den i gryta med mjölk och sedan blandar i kanel! På med frukt (äpple, jordgubbar eller apelsin/ klementin) och avnjut! Övertygad om att jag kommer föräta mig på gröt förr eller senare. Nu ska jag chilla lite med spotify innan jag tar bilen till gymmet! Blir som sagt ett kickboxnignspass! Fanns kickboxning eller pilates att välja mellan vid 8-tiden så det blev ett ganska så lätt val!

Pappan här har också lovat att köpa hem kockos ikväll så nu ska vi förhoppningsvis ha alla ingridienser hemma till chokladbollar! Barnen frågar nämligen ganska så ofta om jag kan något " svenskt recpept" som de inte har här i USA. Frågade om de ätit chokladbollar och de hade de ej! Så jag lovade dem att vi skulle baka det. Upptäckte dock sedan att vi knappt hade hälften av ingridienserna till detta hemma, men efter ett antal veckor så! :) Den ända ingridiensen som fattas nu är väl vaniljsocker ...Men jag tror att vi kan använda vanlijextrakt vilket vi har hemma. Blir nog bra! :)

Gröt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar