tisdag 23 augusti 2011

Jordbävning!

Var precis en jordbävning här som jag läste låg på 5,9 i richterskalan. Var tydligen den kraftigaste, här på östkusten, på väldigt länge!

Jag låg i sängen och kollade på tv då jag ser hela min byrå börja skaka, med foto och allt ovanpå. Hade ingen aning om vad som hände och så tyckte jag att det kändes som att det var någon inne i min garderob som bankade så hårt på väggen så att detta hände. Blev alltså skitskrajj eftersom att jag är ensam hemma idag! Så det var ju knappast något av barnen som gömde sig därinne och bankade. Men, någon minut efter att detta hände så ser jag att det har varit en jordbävning här, fenomenet förklarat. Och även om jag är glad att jag inte har några spöken i garderoben så tycker jag att det är lite småläskigt med denna jordbävning. De har tydligen tvingats evakuera byggnader både i Washington och i NYC.

Lite omskakande, särskilt eftersom att det nästan aldrig händer här på östkusten, hoppas att ingen blev skadad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar