onsdag 3 augusti 2011

GottGottGott!

Tjenare! Nu ligger jag och chillar efter ännu ett träningspass samt skype med familjen! Lika roligt och häftigt varje gång! Okej, har bara skypat 2 gånger än så länge. Men grymt häftigt att kunna prata ansikte - ansikte när man vill i stort sätt! :) Verkar ju också vara riktigt schysst väder i Sverige nu, härligt! :)

Igår kväll så hade jag en egen liten filmkväll här! Familjen var iväg så jag passade på att äta glass och kolla på filmen Gothica, skräck med Hally Berry! Filmen var bra men glassen var godare! haha. Testade nämligen på ett eget recpept och blandade i lite saker som fanns här hemma. Så, håll i er! Recpt på världens godaste glass är;
- Ben & Jerry's glass, vilken som helst med chokladsmak!
- Oreros
- Chokladfrosting
- Jordnötssmör

Krossa oreosen, kan man ens säga det!? Och blanda med glassen. Blanda sedan i chokladfrostingen och en regäl klick med jordnötssmör och njut! Chokladfrostingen är dock en lite klurig ingridiens eftersom att jag hittade det i en burk här i skafferiet. Och jag vet inte ens om de säljer färdig chokladfrosting i Sverige? Här är det i alla fall riktigt stort! Finns oftast en riktigt stor hylla i affärerna fyllda med olika sorters frostings. Och sedan nedanför finns sockerkkaks och chokladkakspulver. Så det är bara till att blanda pulvret med mjölk, in i ugnen, på med frostingen och sedan, klarttt! Vad smakar bättre än någon man lagat helt själv!? haha. Hittade tom chokladkakspulver i skafferiet här så kanske borde testa snart. Även om jag vet att det inte kommer smaka hälften så gott i vanliga fall. Men, värt ett test!



B & J <3 Själv så använde jag föresten New York super fudge chunk! Jag undrar om de har annorlunda eller fler sorter här än hemma? Nästan 100 på det faktiskt. Har vi tex smores, mud pie eller peanutbutter smak på glassen hemma!? Knappast..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar