fredag 12 augusti 2011

Kallad till rätten den 26/8

Hej! Veckan avverkad och nu är det Fredagkväll! Såå skönt! Helgerna är guldvärda! Jobbar dock lördagkväll denna helgen. Mamman fyller nämligen år imon!

Något som inte är lika härligt är dock vad som hände innan idag. Hade bestämt träff med Jenny på Starbucks så jag körde dit, parkerade, köpte en p-biljett som varande ca en halvtimme längre än vad jag behövde, för att va på säkra sidan. Här så är det nummer på varje p-ruta så man trycker in vilket nummer man står på och behåller sedan kvittot själv. Sen så registrerar maskinen detta så att polisen etc kan se vilka som betalat och inte. Träffade Jenny för lite chit-chat och stros i butiker, trevlans! Och gick sedan tillbaka till bilen för att köra hemmåt och förbereda tacos till barnen. Och vad ser jag på bilrutan då jag kommer till bilen. Jo, en kallelse till en rättegång den 26 Augusti för att jag ej betalat för parkeringsrutan! Vafan tänkte jag, och kollade mitt kvitto, som jag tack och lov behöll. Då så hade jag tryckt in fel jäkla nummer i maskinen. Stod på 88 och hade råkat trycka in 89! Och för detta så ska jag behöva bli kallad till rättegång!? Snackade med pappan här om det, jag var skitskrajj att detta skulle bli uppskrivet i något register eller något, men han sa att det var lugna puckar eftersom att jag behållt mitt kvitto. Tack och lov att jag gjorde det! Så vi ska skicka in detta kvitto, och sen tror jag att de stryker det kanske, hoppas det. Behöver dock antagligen ändå komma till rätten, vilket är sjukt. Rätten för en sådan sak? Är i alla fall glad att jag behöll kvittot och över att pappan i familjen faktiskt är advokat. Det behöver man uppenbarligen här...

Men ja, kallad till rättegång i USA, check!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar