tisdag 16 augusti 2011

En helt ny värld, en helt ny verklighet

Sitter här och tänker lite på Sverige och vardagen där hemma. Nu så drar det ju igång. De flesta vuxna har redan börjat jobba och snart så tar sommarlovet slut och ungdomarna börjar skolan. Det är ju nu som jag också brukar packa väskan och fasa för att stiga upp vid halv 7 varje morgon. Det är ju nu som vardagen börjar. Man får sitt schema och formar sin vardag efter detta. Så har det ju gått till nu i nästan 15 år. Det är ju det man är van vid. Och så plötsligt så sitter jag här. I New Jersey, på andra sidan Atlanten, i en annan verklighet. Skolbuss och läxor känns plötsligt väldigt långt ifrån. Här så har jag helt andra rutiner och saker på schemat. Det är verkligen en helt annan verklighet, en annan värld.

Prioriteringarna och förväntningarna på än är helt andra. En konstigt känsla då man vet att där hemma så fortsätter allt som vanligt. Utan mig. Men det var också en av anledningarna till att jag gjorde detta. Uppleva nya saker, göra något helt själv, få en otrolig erfarenhet och växa som person. Så det är väl bara rätt att vardagen nu sätter igång där på andra sidan. Det är nu som det verkligen kommer att kännas att jag gör något annorlunda. Något jag inte brukar, något helt annat än den vardagen som jag är van vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar