fredag 19 augusti 2011

Åska för ## dagen i rad?

Tjena! Fredagkväll,woho! :D Och idag var faktiskt barnens sista dag på camp! Efter åtta veckor, herregud, tiden rinner förbi. Nästa vecka så är dock mamman i huset här ledig så antar att det blir ett helt annat schema då, har faktiskt ingen aning om hur mycket jag ska jobba då hon faktiskt är ledig, men det ger sig. Lite schema ändringar i alla fall, helt klart.

Här är vädret som det har varit hela veckan, kasst! Tycker att det följer samma mönster dock, dåligt på morgonen, sedan klarnar det upp och fram emot kvällen så blir här världens thunderstorm. Inte lite, som man är van vid, här känns det ärligt talat som att blixtrarna slår ner i grannhuset. Kan kanske tycka att det är lite mysigt, det är det. Regnet är det inte dock!

Måste också berätta en ganska så komisk sak som hände i parken då vi var ute och gick onsdagskväll. Gick och pratade då vi plötsligt ser ett ljussken komma emot oss. Jag trodde då att det var en bil eller ngt så jag backade lite. Var ju ganska så mörkt! Ljuset kom närmare och närmare och plötsligt så ser vi vad det är. En man i 30-års åldern cyklandes på en enhjuling! Han kommer i en jäkla fart och precis framför oss så cyklar han på något och trillar med cyklen, haha! Han skämdes dock så mycket att han bara fortsatte att springa iväg då han föll. Haha, så där låg hans enhjuling framför oss medan han sprang ifrån den, så jäkla komiskt var det. Och när händer ens något sånt här?! haha.

Nu är klockan 8 här och om 30 min så ska jag hämta mamman vid tågstationen. Hoppas sedan att hon kan skjutsa mig vidare till Starbucks, de skulle vara det ideala. Men får se. Ha en riktigt skön helg i alla fall! :)


Käkar glass med cookies och lyssnar på OneRepublic i väntan på att hämta upp mamman på tågstationen. Inte helt fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar