fredag 5 augusti 2011

Fredag!

Tjenare! Solen skiner ute och nu så är det fredag igen! :D Det är faktiskt helt sjukt vad tiden rullar på! Otroligt, en vecka är ju ingenting längre!

Började fredagen riktigt dåligt med att försova mig, inte inte inte kul! Hann lämna barnen vid bussen i alla fall och sedan rusade jag hem, slängde på mig träningskläderna och begav mig mot gymmet för ett pass Kickboxnings-cardio! Var lätt det bästa och roligaste passet hittils! Instruktören var riktigt bra och övnigarna var inte så jäkla komplicerade som de brukar vara, haha! Var ett riktigt skönt pass i alla fall och nu så börjar jag faktiskt se och känna resultat av " all denna tränig" Vilket känns skönt! Då blir man ju motiverad till att fortsätta att asa sig till gymmet varenda dag ( vardag då ja! ) Ska försöka att inte bryta detta mönster för att jag vet att börjar man komma på ursäkter för att stanna hemma så är det nästan kört. Då stannar man hemma allt för ofta och tillslut så går man inte dit alls. Drömmen är ju att träna 5 dagar/ vecka hela detta året men får se hur det blir med det. Kanske är det att ta i en aning...

Körde sedan hem och satte mig ute i solen för att läsa lite i NJ, the drivers manual. Känns så jäkla tråkigt att ta tag i körkortet igen, jag har ju redan gjort det och klarat av det liksom! Men det är bara att bita i det sura äpplet. Har ju i alla fall lite förkunskap + att det sägs vara mycket lättare här, lite plåster på såren.

Men, nu ska jag i alla fall ner och laga lite tacos, eller burrito som de säger här. Killen rättar mig alltid när jag kallar bröd med grönsaker etc för tacos, men i Sverige så heter det ju det! Tydligen så heter det bara tacos här när man äter det i hårt skal.. Men jag tänker nog fortsätta kalla det för tacos, burrito liksom!? Nej..
Frukost i solen! Käkade faktiskt en väldigt originell frukost idag med smak av jul! Blandade i kanel och klementiner i gröten vilket smakade lite jul faktiskt. Så, ett tips om man suktar efter lite mörkare tider! Ser ni glaset föresten? Dricker nästan alltid juice ur barnens små söta disney eller djurglas. Mycket roligare då ju! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar