onsdag 5 oktober 2011

1/4 år i USA, check!

Tjenare! :) Kom hem för någon timme sedan efter ett cardiopass tillsammans med Line, körde på rullbandet och på cross-trainern i ca 50 min, jooobbbigt!! Åkte sedan hem och dushade, kokade ägg och fixade gröt med äppelklyftor och kanel och nu så sitter jag här i sängen och tar det lilla lugna.

Och idag så firar jag även min 3-månaders dag här i staterna! Vilket betyder 1/4 år! sjukt! Känns väl både som som att jag har varit här hur länge som helst, och sedan som att jag precis landat. Jag tror att de som gör att tidsuppfattningen blir så konstig är att man verkligen lämnar allt man känner till, tar sitt pick och pack, och sedan bara flyger iväg. I chock typ, haha. Sedan så kommer man hit, allt är nytt och man tänker att gud, ett helt år här ja. Sedan så lär man känna barnen och familjen ordentligt och man kommer in i rutinerna, man stiger upp klockan 7 varje, dag, sedan gör man det och det. Man kör hit och dit och sedan så slutar man vid 8 då man hittar på något annat skojj. Och helgerna de ser man fram emot för då sticker man ifrån huset och tänker på annat i 2 dagar. Man kommer in i det hela och allt känns helt normalt, när man plötsligt reagerar på att just det ja. Jag bor ju inte alls, här, jag har precis flyttat ifrån hemlandet och inte är jag någon amerikan heller. Oftast så sker dessa reflektioner när man stöter på något här som verkligen krockar med det man har med sig hemifrån. I en kulurchock så att säga. Kanske så är det en 30 grader i oktober månad, känns ju inte riktigt som hemma eller? Kanske så ser man pumpor, skellet, häxor och spindlar i varenda fönster och trädgård. " Trick or treat" godis i mängder, poliser i varje hörn, äkta Gucci väskor eller ett par limousiner om dagen.

I alla fall så kan jag konstatera att tiden har gått väldigt fort dessa 3 månader, det har den verkligen!


Glömde föresten berätta att barnen och jag bakade äppelpaj igår! De hade varit på "apple picking" i helgen så nu har vi en himla massa äpplen här hemma. Var i alla fall rikigt gott att kunna avnjuta lite nybakad äppelpaj med glass till! Det fick bli min version av bullens dag det.


Peanut butter Bash @ Dairy Queen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar