tisdag 18 oktober 2011

Tisdag!

Har precis kurat ner mig i sängen med Ringer på tv:n. En ny deckarserie med Sarah Michell Gellar, bra faktiskt! Har denna kommit till Sverige också tros? :)

Har i alla fall precis kommit hem från ett au pair möte på ett biljardställe på route 22, åkte dock bara dit och skrev upp oss, Gesa skulle jobba nu ikväll så blev bara ett snabbt besök. Och denna gången så hann vi precis i tid i alla fall, tycker att det är så dumt när hon sätter många av mötena längst 22 eftersom att det faktiskt är riktigt svårt att hitta, hade jag inte haft min bästa vän GPS:en så hade det aldrig gått ärligt talat. Men det blir ju i alla fall en upplevelse för de nya au pairerna att försöka hitta dit.

Vad har annars hänt idag då? Jo det har faktiskt varit en riktigt skön dag med lite jobb, alltid skönt ju! Började dagen med ett pass på gymmet, lite cardio och övningar på maskinerna satt fint! Körde sedan en sväng till Barns & Nobels, älskar den bokaffären! Och sedan hem igen för 2 skypedater! Så himla tacksam för skype ärligt talat! <3 Körde sedan och hämtade barnen, gjorde läxan & åt chicken nuggets och sedan bar det av till diverse aktiviteter. Till gymnastiken och till brottningen. Och då jag skulle lämna av killen på brottningen så fick jag för första gången se och gå in i ett amerikanskt highschool, lite häftigt faktiskt! Och jag och killen fick oss ett riktigt gott skratt då vi skulle gå in i byggnaden! Var nämligen en amerikanskt fotbollsmatch precis utanför skolan på ett stort fält. Och där så stod också en orkester och övade, trumpet, trumbon etc. Kanske inte låter sådär jättekul, men det som såg så sjukt komiskt ut var att samtidigt som de spelade sina instrument så gick de allesammans runt i en stor cirkel. De gjorde cirkeln större, gjorde armrörelser, sedan mindre och då jag lämnade stället så hade hälften av gruppen satt sig ner i mitten av ringen medan de andra fortsatte att spela. Amerikanarna ska då alltid överdriva men roligt var det!

Nej, nu ska jag fortsätta kolla Ringer, ha det fint! <3


2 kommentarer:

  1. Hej Johanna.
    Ingen Ringer i svensk TV. Det brukar dröja ett tag.......
    Här regnar och blåser det så det hade inte skadat med lite bra TV att kura till.
    Ha de'
    Jan

    SvaraRadera
  2. Tjena Jan! Jasså igen Ringer hemma, synd, men kanske lagom till jag kommer hem!? hehe :P Puhh, typiskt Sverige oktober-väder, då är det definitivt skönast att kura inomhus! :)

    Ha de gött!

    SvaraRadera