måndag 3 oktober 2011

3 oktober!

Tjenare! :) Nu så är jag back on track, så att säga, och tillbaka på lite varmare breddgrader igen! För jisses vad kallt det var där uppe! Och ja, även om man nu är från Sverige och är ganska så van så fryser man inte mindre för det. ( Vilket vissa amerikanare är övertygade om) Och vad vackert det var där uppe! Att få se fallen så nära som vi fick, vi tog båten, maid of the mist, och åkte precis bredvid fallen! Otroligt, lägger upp en massa bilder här imorron! Även om jag tycker att många av bilderna inte ger det hela någon rättvisa. Skriver även lite mer om resan imorn men jag kan berätta att det var så sjukt häftigt att vi just tog en bussresa och fick se landskapet förändas ju längre upp upp vi kom. Det kändes som att man åkte från sommar till höst! Ju längre upp vi kom, ju kalare blev träden och ju rödare blev löven. Var också så häftigt för ju längre bort vi kom, ju mer liknade landskapet Sverige. I Jersey är träden stora och maffiga, jag tycker själv att det är lite djungel stuk över skogarna här. Men man kunde verkligen se hur träder mer och mer liknade våra svenska, likadant med byggnader osv. Vi satt och skrek till varandra hela tiden " kolla, det där kunde vara en svensk lada" " Kolla en ko!" " Kolla på de höbalarna, och sjön där borta!" haha, att man någonsin skulle tycka att sådant var exotiskt, men jag har ärligt talat inte sett en ko på hela tiden jag har varit här! Inte några bondgårdar eller ängar heller för den delen.
Men, jag lider inte så. Jag tror jag har sett nog med kor och bondgårdar hemma för att det ska räcka hela livet.

Och dagen idag så har jag jobbat på som vanligt, extra skönt att ha de 6 timmarna ledigt mitt på dagen idag dock då man var lite seg efter äventyren i Canada! Åkte också till ShopRite och köpte cocosmjölk så i kväll så bjöd jag barnen på wokad kyckling, nudlar och grönsaker med jordnötssås. Mumms på det! Nähe, nu tror jag att jag avrundar och kryper till kojjs! Jag och Line har precis varit och simmat längder i simhallen och efter ett sådant avslut på dagen så kan man inte hjälpa att känna sig helt slut.

Puss, bilder kommer imorron som sagt!

1 kommentar:

  1. Väntar redan på vattenfallsbilder. Ska bli spännande att se och läsa.
    Jan

    SvaraRadera