måndag 24 oktober 2011

Måndag!

Hejsan! Ännu en ny vecka och nu sitter jag och käkar gröt och lyssnar på musik efter ett pass på gymmet. Idag blev det dock bara en halvtimmes löpning, sedan så var jag helt slut! Man får ju lyssna på vad kroppen säger ju, hehe.

Och dagen igår spenderades faktiskt i Harlem!. Byggnaden där min Washington DC kurs är ligger nämligen där! Så jag och Gesa tvingades stiga upp vid 7 en söndag för att pallra oss iväg till tågstationen och New york city. Vi tog sedan the subway till Harlem där vi bara behövde gå en liten bit för att komma till BMCC office building där klassen hölls, var en häftig byggnad faktiskt! Fick till och med gå igenom en säkerhetskontroll för att få tillgång till hissarna. Klasssen började vid 10 och det var verkligen inte en svår kurs om man säger så. Vi fick tex ett korsord, ett quiz etc, som vi skulle svara på med hjälp av en webbsida. Och vad finns på den sidan om inte facit till alla uppgifterna, what? haha. Men vi klagade klart inte. Fick sedan göra grupparbeten resten av dagen som vi sedan redovisade i helklass, helt okej kurs faktiskt. Och det häftigaste med att ta en sådan här kurs, och med att vara au pair över huvud taget, är ju att man får träffa så många folk från olika platser i världen! Tycker det är grymt faktiskt. I vår klass fanns både Tyskar, (såklart) en tjej från Ungern, en massa tjejer från sydafrika, en tjej från Nya Zeealand etc. När vi satt på datorn så hängde vi lite på google maps, vi hade ju lite tid att döda efter att ha hittat facit, haha. Och då så sökte en tjej från Sydafrika in på sin adress hemma och lyckades visa oss en perfekt bild av hennes hus/ gata hemma! Riktigt häftigt att se, Kapstaden bodde hon i! Försökte göra detsamma och visa var jag bodde men google maps verkade inte ens hitta min adress..

Efter skolan så promenerade jag och Gesa i city ett tag, var bland annat inne på H&M vid pennstation där de hade en DJ igår, sjukt! Och sedan så drog vi hem till Westfield vid 8-tiden. Snacka om att man var slut då alltså, gud.

Nu tror jag att jag sätter på Minority report och chillar vidare.
Ha det finfint! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar