torsdag 13 oktober 2011

Torsdagskväll!

Tjenare! Torsdagskväll och här sitter jag och kämpar för att hålla ögonen öppna, måste börja lägga mig lite tidigare. Men det blir ju lätt att man lägger sig vid denna tiden när man slutar vid 8-tiden och sedan sticker ut för att hitta på något på kvällen. Det är ju denna tiden man är ledig på kvällen, så då vill man ju inte sova! Ledig tid är dyrbar tid.

Torsdagen har i alla fall gått ganska så snabbt. Körde barnen till skolan och sedan såg drog jag direkt till gymmet för ett cardiopass! Dock själv eftersom att Line skulle jobba hela dagen. Är nämligen ännu en judisk högtid nu, så sjukt många att jag fattar inte hur de ens orkar hålla koll på dem. Tror de har haft högtider nu varje vecka i 4/5 veckor, några dagar i veckan.
Körde rätt så hårt på gymmet, så skönt för nu känner jag verkligen av att konditionen förbättrats! Nu kan jag tex köra på 5,7 istället för på 4:an hela tiden. (Och ni är ju smarta så jag antar helt enkelt att ni förstod precis hur snabbt jag springer då.) Körde lite crosstrainer också, jobbig men effektiv maskin det där! Åkte sedan till biblioteket för att lämna/ låna lite nya filmer. Blev filmen Heist, verkade riktig bra så hoppas på jackpott! Och sedan Hannibal 1 och 2, vet inte vad som hände där faktiskt. Men jag vet att Hannibal är föräldrarnas värsta film någonsin, så det var nog det som lockade lite! Körde sedan till ShopRite för lite matinhandling och sedan drog jag hem för duschen och mat. Mat mat mat, var typ det ända jag tänkte på i bilfärden gymmet- biblan- mataffären. Och går man in på ShopRite så blir det inte precis bättre. De är så äckligt smarta för de har alltid någon nybakad tårta eller något liknande precis vid ingången. Följt av 1000 andra sorters kakor när man kommer längre in i butiken. Jäkligt farligt ärligt talat, kakorna skriker ju, ät mig, köp mig! Och även om jag mer än gärna hade bytt ut konsum mot ShopRite så är jag ändå glad att Sveriges mataffärer i alla fall är lite snällare mot sina kunder. Vet inte hur jag sett ut annars?

Nej, men var hemma och fixade med tvätten lite och sedan vid 3 så hämtade jag upp barnen. Vi åkte hem för läxorna och en timme senare så stack vi till deras kompisar för pizza, och sedan picnik i skolan.Ja, ni hörde rätt! Var dock så dåligt väder att vi fick vara inne i gympasalen. Och jäklar vilket ståhej det var ärlig talat. En massa amerikanska barn samlade på ett och samma ställe är inte en bra kombination. Addera lite socker på det och ja, det var kaos. Utanför så hade de radat upp hö och pumpor, halloween här snart ju vilket man definitivt märker av! ( Är bland annat gravstenar i var och varannan trädgård här) Och av dessa pumpor gjorde barnen pumpmos och av höet, hökrig. Ni fattar nog..

Efter ett tag så kom i alla fall mamman och jag var off för dagen. Stack hem och efter en stund kom Gesa och hämtade upp mig. Blev ShopRite, igen ja! DQ för en blizzard och sedan Rock and Joes för varm choklad! Skön kväll!

Och nu så avrundar jag innan jag somnar med datan i knät, godnatt där hemma!






4 kommentarer:

  1. Halloj!
    Helt plötsligt verkar det som om alla lärt sig att kommentera ;-)))
    Ha de'
    Jan

    SvaraRadera
  2. Du kanske kan locka med Shoprite till Älmhultsnya handelscenter vid IKEA? Kanske bättre än Citygross? Ha de Carina

    SvaraRadera
  3. På tal om något? Så ska vi få hit Starbucks nu till Sverige. :) Så det behöver du inte sakna allt för mycket när du återvänder sen :) De ska öppna i Malmö och Göteborg :) Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Ja men exakt Jan, äntligen! :D Oj, det var mer än jag visste att Citygross ska öppna i Älmhult! :D Men, ja ShopRite hade ju varit snäppet bättre faktiskt! ;) Whaaat, ska staris komma till Sverige, woho också mer än jag visste! Och Malmö är väl inte allt för långt iväg! Starbucks date där då Elis?

    SvaraRadera