onsdag 19 oktober 2011

Pumpabröd och varmchoklad!

Godkväll! Har precis lagt mig tillrätta efter Rock and Joe's med Gesa, blev varmchoklad precis som jag förutspådde! ( känner mig själv allt för väl) Men det kunde verkligen behövas för det är banne mig riktigt ruggigt ute, kallt, regnigt och blåsigt.Sverige väder helt enkelt! ;)
Nej, nu känns det verkligen som att hösten är här, trots att meteorologerna faktiskt förutspår 20 grader imorgon middag.

Och idag efter skolan så bakade faktiskt jag och barnen, eller tja, jag, killen och hans kompis, pumpabröd! Killen har tjatat om detta nu jag vet inte ens hur länge så det kändes som att det var på tiden! Var i alla fall en himla massa konstiga ingredienser (kokt pumpa tex, hur smaskigt låter det på en skala?) och något kallat molasses som både såg och luktade riktigt konstigt. Så då vi stod och blandade ihop allt detta så kände jag att det var tur att det var pojkens ide och inte min, för det här kommer smaka skit, hehe. Men, efter att brödet varit i ugnen i några minuter så började det lukta riktigt gott, och Då det var klart efter 45 minuter så luktade hela huset gott av nybakad bröd och det var faktiskt en riktig höjdare! :) Smakade väldigt juligt och påminde starkt om mjuk pepparkaka! Så något att pröva på för alla våghalsiga där hemma! Fast jag måste nog medge att mjuk pepparkaka nog är snäppet vassare ändå, är ju trots allt svenskt i grund och botten.

Ha det fint! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar