onsdag 12 oktober 2011

Hemma

Hejsan!

Yes, ni kan ju lika gärna glömma det jag skrev för någon dag sedan om att lägga upp inlägg som ni kan läsa samma dag, gick ju i stöpet redan 2 dagar senare liksom. Men jaja, tänka på det ska jag i alla fall!

Idag har varit en helt vanlig dag i mitt au pair liv, lämnade barnen på skolan, drog till gymmet för att köra underkroppen tillsammans med Line, stack hem. Eller nej föresten, helt vanlig har dagen inte varit för jag fick faktiskt ett paket som väntade på mig efter gymmet, Ett paket från mina fina kusiner och faster! :D Blev så himla glad och det är banne mig inte mycket som går upp mot att få en sådan personlig hälsning hemifrån! :D

Åt sedan frulle och vek tvätt. Övade lite på körkortsteorin och efter det så var klockan 3 och det var dags att hämta upp kidsen! vi åkte hem och gjorde läxan, sedan bestämde vi oss för att baka chocolate chip cookies. Och ärligt talat så var det inte något av det bästa som jag och barnen har gjort tillsammans. Vet inte exakt vad som hände men det slutade med att allt smälte ihop till en stor svart ( bränd, check) kaka. Så allt fick gå i soptunnan tyvärr. Men vem vet, vi kanske tar nya tag snart och ger det ett nytt försök!

Vid halv åtta tiden så var jag off för dagen och då så drog jag och hämtade upp Gesa och körde till Rock and Joes för varm choklad och paj! Jäklar var fint det satt ärligt talat! Det är riktigt ruggigt ute nu, spöregn och höstblåst beskriver nog vädret som helhet.

Annars så har jag gått och saknat hemma lite extra mycket idag. Saknat familjen, vänner & släktingar. Saknat mina fina två katter och Honey. Mitt hus & maten hemma. Känslan av att bo hos sin egen familj. Etc. Men jag vet ju att allt detta kommer finnas kvar när jag återvänder om en 9-10 månader så då det känns okej, då kan man ta det. Men sakna det, det gör man ju ändå. Det är sådana här dagar som det extra viktigt att man drar iväg från huset en stund efter jobbet, eftersom att huset ju på ett sätt är jobbet. Då behöver man dra iväg in till downtown, sätta sig och ta en fika och bara vara lite. Mer komplicerat än så är det ej.

Ha det fint mina vänner!







4 kommentarer:

  1. Hej!
    Förhoppningsvis har Jan lärt mig hur jag skall skicka kommentarer som du kan läsa nu... håller tummarna:)

    Hemlängtan - ja och här sitter vi och längtar efter DIG.. Men som du säger så finns "hemma" kvar när du kommer hem laddad med nya erfarenheter och lärdomar! Njut av att slippa plugga (förutom körkortet då - är det inte dags att ta den snart?) och allt nytt! Du är modig!!
    Bamsekram Mamma

    SvaraRadera
  2. Yesss, det funkade! :D Ses på skype snart! tusen kramar!

    SvaraRadera
  3. Du sa det! Allt finns kvar när du kommer tillbaka. Här är allt sig likt :) Men visst, Sverige saknar en pärla! :) <3 kram Elin

    SvaraRadera
  4. Elin, din underbaring! New york, New Jersey och Philladelphia viskar att de saknar dig och vill att du ska komma hit snarast när du är ledig och får möjligheten!
    <3

    SvaraRadera