torsdag 27 oktober 2011

Set fire to the rain

Hejhej! Sitter här och undrar vad fasen som hände med vädret här, gick ärligt talat från 17 grader igår till -1 inatt! Från skönt långärmat och jeans-väder till vinterkyla på en fjuttig dag, inte illa Jersey! Men jag måste säga att man känner sig mer hemma nu med detta vädret, vet inte varför, men det känns lite mer Sverige faktiskt. ;)

Denna kyla har i alla fall fått mig att krypa ner under täcket och kura denna kväll, vill inte ens tänka på hur kyligt det kommer bli här på rummet inatt/ imorron. Kan ju säga som så att mitt rum anpassar mycket bra efter vädret ute! En varm sommardag, varmt på rummet, svinkallt ute, ja ni fattar.. Ska faktiskt börja kolla vinterjacka snart också, har inte riktigt känts så jätte angeläget innan men nu så blev det plötsligt ett väldigt hett ämne väldigt snabbt. Kan ju i alla fall glädja mig med att jag har både en varm mössa + vantar som jag köpte i Canada! Bra köp det dära, bra Johanna!
Dagen då, väldigt bra dag måste jag säga. Känns faktiskt som den bästa på länge! Och uttrycket " gillar du ditt jobb så jobbar du inte en dag i ditt liv" stämmer bra in på dagen! För idag så har jag och barnen bara haft det så jäkla roligt, har lekt och skrattat hela kvällen! Bland annat så har vi bakat cupcakes till deras halloween-party i helgen, och fixat hårsalong på mitt rum, ja jag har nu blivit en fransk hårstylist med J som assistent/ underhållnigsansvarig och A som någorlunda bortskämd kund! Efter " jobbet" så kom i alla fall Gesa hit och vi drog till DQ för att låta en blizzard avsluta dagen. Vi lyckades till och med få en grais hot-fudge topping denna gång, sååå gott. Kaaanske, men bara kanske att jag startar upp ett glasställe i Älmhult när jag kommer hem igen, om inte annat bara för att jag själv ska kunna njuta av den goda glassen! Visst, klimatet är inte det bästa för den sortens vara, men jag tror nog ändå att det skulle funka faktiskt. Vi käkade ju glass ikväll i ett regnigt Westfield, 4 grader celcius.

Men nej, nu är det dags att runda av här tror jag. Imorron är det fredag! Lika härligt som vanligt!

So long, puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar